lørdag 14. april 2012

Overføre bilde til lerret



Dette er en kjempe lett måte å overføre bilder til lerret.

Du trenger:


 -Lerret,

-Utskrift av et bilde på vanlig tynt skrivepapir.

-Akrylmaling.

1. Først maler man lerretet i en lys farge.

 2.Så tar man utskriften av bildet å legger med bildesiden ned

oppå den våte malingen.

3. Når det er helt tørt, tar man en våt klut å bløter opp papiret og fjerner det.

Tatta-ferdig :)

For bedre holdbarhet skal jeg ta et par strøk decoupage lakk.

Ideen fikk jeg hos





Fikk en liten skavank oppi hårtusten her,

 men fint som et første forsøk:)


Klem Suzi


7 kommentarer:

  1. oi, det var jo genialt enkelt og fint! hmmm, må vel prøvast:) god laurdagskveld til deg:)

    SvarSlett
  2. Knallfint!

    Innom for å si takk for at du er med på gavedrysset mitt. Gjør meg glad!

    Ønsker deg en fin lørdagskveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. Oj,so stilig!!!Kjempefint bilde:)Hadde vore artig å prøve.
    Klem frå Mette♥

    SvarSlett
  4. Tusen takk for koselig kommentar hos meg :) Syns bildet ditt ble stilig på lerret! -Dette må jeg prøve :) Legger meg til som følger, for du har en flott blogg! :)

    Ha en fin helg!

    -synnøve-

    SvarSlett
  5. Jeg prøvde nesten det samme men fikk det ikke til:( Malingen min (bakgrunnen) var tørket.. så jeg brukte decoupagelim og smørte på begge sider av arket (motivet).. Har du brukt blekk eller laserprinter?

    SvarSlett
  6. Blekk eller laserprinter lurer jeg også på :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen :)